Saturday, August 16, 2008

Sabun Tanah Liat Taharah






Pengedar Produk TAHARAH di Sandakan, Sabah;

Hub Produk Muslim,
Bandar Indah, Sandakan,
SABAH.

Hubungi : 019-8974798

Keterangan lanjut, sila lawati ; http://sabuntanahliat.tripod.com/

taharah.jpg

Sabun ini mengandungi lebih dari 95% kandungan tanah liat yang terpilih. Produk ini telah di usahakan oleh Taharah Global (M) Sdn. Bhd., sebuah syarikat milik Bumiputera yang tidak perlu diragukan lagi akan kesuciannya. Bahkan kita seharusnya memberikan sokongan kepada syarikat ini di atas usaha-usaha Fardhu Kifayahnya.

Apakah produk ini menepati kehendak hukum ?

Jika anda merasa ragu-ragu, sila lihat pada screen shot di bawah:

fatwa.jpg

(Sila klik pada imej untuk ke laman web sebenar)

Berikut adalah kandungan kenyataan tersebut:

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan kali ke 76 pada 21 - 23 November 2006 bersetuju memutuskan bahawa:
"Sabun yang mengandungi unsur tanah liat boleh digunakan untuk melakukan samak najis mughallazah dengan syarat tanah tersebut suci dan peratusan kandungan tanah dalam sabun melebihi daripada bahan-bahan yang lain serta kaedah samak tersebut dilakukan mengikut syarak"..

Kini ada tidak perlu ragu lagi untuk menggunakannya ! Gunakan tanpa was-was !


Berikut pula adalah surat sokongan dari beberapa Mufti dan pertubuhan :

Sila klik pada imej untuk besarkan saiz.




sokonganppim.jpg
PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

sokonganydim.jpg
YAYASAN DAKWAH ISLAMIAH MALAYSIA

BUKAN ITU SAHAJA !!!

Taharah bukan sekadar sabun untuk menyamak !

Taharah bukan sahaja mengandungi 90% tanah liat terpilih. Namun Taharah juga turut mengandungi :

checkmark.gif

Vitamin A, C dan E.

checkmark.gif

Minyak zaitun.

checkmark.gif

Mineral semulajadi seperti magnesium, sodium, kalsium dan potassium.

Dengan kandungan vitamin dan galian seperti yang dinyatakan di atas, sabun Taharah adalah merupakan sabun serbaguna yang turut boleh digunakan untuk :

checkmark.gif

Sebagai sabun mandian harian.

checkmark.gif

Boleh digunakan untuk membasuh sayur-sayuran. Membantu membunuh kuman serta sisa-sisa racun serangga.

checkmark.gif

Boleh digunakan untuk membasuh barangan kemas, pakaian dan lain-lain lagi.

checkmark.gif

Sebagai sabun kecantikan dan kesihatan kulit.

Di antara khasiat dan kemujaraban sabun Taharah ialah :

checkmark.gif

Menghalus, mencerah, melembapkan dan melembutkan kulit

checkmark.gif

menghilangkan bau badan dan kotoran.

checkmark.gif

Merawat pelbagai penyakit kulit seperti panau, kurap, kudis, ruam, gatal-gatal, kulit kering, kelemumur serta rekahan tumit kaki.

checkmark.gif

Juga membantu menghilangkan jerawat, bintik hitam (jeragat), mengurangkan garis-garis penuaan (kedutan), serta memberi kesegaran yang berpanjangan.

Oleh itu, jika dilihat kepada fakta-fakta di atas, sabun TAHARAH adalah merupakan sabun SEMUA DALAM SATU ! (All in one)

Apa kata mereka yang pernah menggunakan produk ini ?

nurulshahidah.jpg

“Sebelum ini kulit saya ni tiada masalah..Cuma kulit saya tidak bermaya, warna kulit tidak sekata..Apabila saya menggunakan Sabun Taharah ini kulit saya kembali cerah, segar dan ton warna sekata...Kebetulan pada masa tu saya ada satu jerawat di muka..Then saya menggunakan beberapa hari..Jerawat di kulit muka saya tiada..Saya selalu menggunakan sabun ni tiap-tiap hari...Memang berkesan.....Saya dh menggunakan Sabun Taharah nk dekat 3 bulan..Sekarang ni Sabun Taharah dh menjadi pencuci muka saya yang tetap...

Anda semua tidak payah ragu-ragu menggunakan..Banyak kegunaan sabun ini....Memang berkesan..”

- Nurul Shahidah Kamis,

Seremban.

http://www.friendster.com/shegheeda

Sebelum anda mengakhiri pembacaan anda di halaman, berikut ada beberapa perkara lagi untuk anda renungi dan fikirkan :

red_star.jpg

Di dalam pergaulan kita sehari-hari, situasi berikut mungkin sering kita lalui ; bersalaman dengan orang bukan Islam yang tidak dipastikan kesuciannya, wang ringgit yang kita gunakan, yang sering berpindah tangan, peralatan makanan yang kita gunakan di kedai-kedai makan. Berkemungkinan benda-benda yang kita gunakan itu telah terlebih dahulu didisentuh oleh peniaga daging khinzir, atau pun apa-apa pun makanan yang berasaskan haiwan tersebut. Dari sudut hukum, memanglah kita tidak diwajibkan untuk menyamak perkara-perkara yang tidak bersifat 'ain' seperti itu. Namun, sedar atau tidak, perkara seumpama ini tetap telah 'menjejaskan' kesucian diri kita. Yang mana akan turut menjejaskan juga kekhusyukan ibadah kita. maka, dengan menjadikan sabun Taharah sebagai sabun mandian, mudah-mudahan kita dapat mensucikan diri kita kembali, apatah lagi jika kita mengikuti kaedah pembersihan yang sebenarnya.

red_star.jpg

Anda mungkin seorang yang peka akan kesihatan diri dan kecantikan peribadi. Setiap bulan, sejumlah wang diperuntukkan untuk produk kesihatan termasuklah sabun kecantikan atau apa-apa sahaja yang berkaitan dengan wajah dan kulit. Apakah anda yakin produk yang anda gunakan itu benar-benar halal dan suci ? Jika pun ada tanda halal yang diiktiraf, apakah syarikat pengeluar tersebut mempunyai panel penasihat agama mereka sendiri, yang membuktikan keikhlasan mereka mengeluarkan produk halal dan suci. Dan mampukah produk-produk tersebut membersihkan najis seberat najis mughallazah ? Kini sabun Taharah dengan kadar harga yang berpatutan dan pada kualiti yang setanding, mampu menjadi alternatif kepada anda !

red_star.jpg

Dengan sokongan anda terhadap produk ini (dan juga lain-lain produk muslim), bererti anda telah melakukan tanggungjawab fardhu kifayah. Menyediakan kemudahan dan keperluan (yang halal & suci) untuk orang-orang Islam adalah merupakan fardhu kifayah. Jika tidak orang mengambil tanggungjawab ini, maka seluruh umat Islam akan menanggung dosa. Kita perlu bersyukur kerana ada pihak yang sanggup menanggung risiko untuk bersaing di dalam bidang perniagaan yang sangat mencabar. Maka tanggungjawab kitalah sebagai pengguna Islam, menyokong dan membeli produk-produk orang Islam untuk memastikan kelangsungan usaha murni mereka. Mudah-mudahan sumbangan anda juga akan mendapat ganjaran pahala dari Allah s.w.t.

Kini anda tidak perlu ragu lagi! Bahkan bagaikan satu kemestian untuk memilikinya. Pastikan anda memilikinya sekurang-kurangnya satu di rumah anda. Pastikan juga anda membawanya bersama ketika anda bermusafir atau seumpamanya, untuk saat-saat yang tidak diduga.

No comments: